Almelo

Tuinenreis naar drie tuinen in Gelderland

Op zaterdag 6 juli gaan we we drie mooie tuinen bezoeken in Gelderland.

We vertrekken om 9.00 uur vanaf de Woonboulevard Almelo, bij het inrijden de 1e afslag rechts.
Het is de bedoeling rond 17.00 uur hier terug te zijn.

Tuin 1: De Vorsthof, Spoorlaan 5, Epe
We worden ontvangen met koffie/thee en iets lekkers.
De kleurrijke cottagetuin met een vleugje Dutch Wave heeft een grote verscheidenheid aan planten. Er lopen paden door de border, waardoor je over de border heen kunt kijken. Elk gezichtspunt geeft een verrassend beeld. De tuin heeft een oppervlakte van 500 m2.

Tuin 2: De Buitenhof, Grensweg 8, Epe
Hier krijgen we een lekkere lunch. Er is tijd genoeg om de grassentuin te bekijken , met zijn groen en kleurnuances in grijs, lichtblauw, paars/rood. Daardoor komen de verschillende bladstructuren en groeiwijzen prachtig tot hun recht. Als de grassen in de herfst gaan bloeien komen de verschillende pluimen nog beter tevoorschijn. in de zomertuin staan bloeiende planten in combinatie met siergrassen. Er is gekozen voor lange zichtlijnen. De tuin bestaat uit taartpunten
met prachtige, bloeiende winterharde planten.
Ook is er een Worteltuin, een bijzonder initiatief van de stichting Wortel. Hier kunnen ouders en kinderen waartussen de relatie is verstoord, samen in alle rust iets ondernemen, al is het maar een rondje lopen.                                                        De oppervlakte van de tuin is 1 hectare.

Tuin 3: Tuin Polhuis, Zeeweg 144, Ermelo
Hier krijgen we nogmaals koffie en/of thee.
Deze prachtige tuin met kas is ca. 500 m2 en heeft ook een plantenkwekerij. Er zijn mooie plantencombinaties te zien op bladvorm en kleur.

Opgave: tot uiterlijk 1 juli bij Gerda Ooms, tel: 06 43940066 of info(at)almelo.groei.nl

Kosten: € 25,- voor leden, € 30,- voor niet-leden,

Betalen: op rekening nr. NL71 RABO 0354 8190 54 t.n.v. Kon. Ned. Mij voor Tuinbouw en Plantkunde onder vermelding van tuinenreis 6 juli plus de naam/namen waarvoor betaald wordt. Na betaling is de aanmelding definitief.

Carpoolen: bij opgave vermelden of u kunt rijden of wilt carpoolen. Het bedrag voor carpoolen wordt t.z.t. doorgegeven. De kosten voor carpoolen contant betalen bij de lunch. Graag gepast geld hiervoor meenemen.